Whatunga het netwerk

Whatunga betekent Netwerk in het Maori. Een netwerk van mensen. Heel veel echte mensen. Mensen die iets willen en kunnen betekenen voor een ander door kennis, kunde en ervaring te delen. Whatunga maakt dit mogelijk middels netwerkgesprekken.

De kracht van het netwerk

Wij geloven in de kracht en creativiteit van menselijke netwerken. Ieder mens verdient een kans om zijn of haar ideeën en dromen te delen en waar te maken met behulp van anderen. Whatunga helpt door een platform te bieden waar netwerkvraag en aanbod samenkomt.

Wat vooraf ging

De voorloper van Whatunga is in 2012 ontstaan als WajongForce. Een bescheiden online netwerk van werkende mensen om jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt te helpen bij het vinden van passend werk. In 2014 is het netwerk verder gegaan als WorkForce Holland en beschikbaar gesteld voor iedereen die van werk wil of moet veranderen. WorkForce Holland is de afgelopen 3 jaar uitgegroeid tot belangrijke loopbaanpartner van o.a. Rabobank Nederland, ING Nederland, Delta Lloyd, Nationale Nederlanden, FNV, Belastingdienst, GasTerra, NDC mediagroep, alle woningcorporaties en nog vele andere grote en kleine organisaties. De netwerkmethodiek van WorkForce Holland is zo krachtig gebleken dat er gekozen is om van het netwerk een zelfstandige organisatie te maken: Whatunga!

Goede Doelen

Whatunga initieert leuke en inspirerende netwerkgesprekken om elkaar verder te helpen met carrières, scholingsvragen, dromen of de bucketlist. Whatunga waardeert die hulp en beloont ieder netwerkgesprek met €50. Dit bedrag ontvangt diegene die zijn of haar kennis, kunde en ervaringen deelt. Er kan ook gekozen worden om de €50 aan een goed doel te schenken.